بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان بیشتر درچه اشخاصی رخ می دهد؟ آیا تنبلی تخمدان در یائسگی هم رخ می دهد؟ راه درمان تنبلی تخمدان چیست؟

تنبلی تخمدان چیست

تنبلی تخمدان یا در اصطلاح پزشکی PCO چیست ؟

وجود کیست های کوچک در تخمدان بیانگر PCO است ، این کیست ها در بخش  محیطی تخمدان ایجاد می شوند ، بهتر است بدانید که این کیست ها کیست واقعی نمی باشند بلکه فولوکلهای می باشند که در زمان پریودی قرار بوده به فولوکل بالغ تبدیل شود ، اما به دلیل عدم منظم بودن سیکل قاعدگی به شکل فولکولهای کوچک در تخمدان باقی مانده ، که زمان سونوگرافی قابل نمایش هستند .

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یک اختلال است که با یکسری علائم نمایان می شود؟

علائم تنبلی تخمدان

• اضافه وزن
  • ایجاد شدن موهای زائد روی صورت
  • نامنظمی پریودها
  • قطع شدن پریود
  • ریزش مو
  • افزایش اشتها
  • کم شدن تحرک

کیست تخمدان باعث چه بیماری های می شود؟

بانوانی که کیست تخمدان دارند ، بیشتر در معرض چربی خون بالا وداشتن کلسترول بالا هستند.

علت تنبلی تخمدان چیست ؟

مهم ترین علت تنبلی تخمدان زمینه ژنتیکی است ، البته لازم به ذکر است که نوع زندگی اشخاص در این بیماری تاثیر گذار است ، بانوان و دخترانی که کم تحرک هستند و غذاهای پرکالری و پرچرب استفاده می کنند بیشتر از سایر اشخاص درمعرض تنبلی تخمدان هستند .

آیا کیست تخمدان در بانوان لاغر رخ نمی دهد ؟

دکتر بهمن پور در پاسخ به این سوال بیان می کنند که خیر – کیست تخمدان در بانوان و دخترانی که لاغر هستند ودارای تناسب اندام می باشند هم رخ می دهد .

آیا متفورمین برای درمان کیست تخمدان موثر است ؟

بله – متفورمین برای درمان کیست تخمدان موثر است ، زیرا متفورمین کمک می کند که انسولین کمتری ترشح شود و با انسولین کمتر قند وارد سلولها شود .

درمان تبلی تخمدان

در ابتدا باید در نظرگرفت شخص برای چه چیزی می خواهد تنبلی تخمدان را درمان کند ، در صورتی که شخص دچار ناباروری شده باشد ، باید از درمان های استفاده شود که شخص نه تنها تنبلی تخمدانش درمان شود ، بلکه تخمدان ها را تحریک نماید که تخمک گذاری را انجام دهند ، در این مواقع از پروژسترون و از متفورمین استفاده می شود و داروهای که تحریک کننده تخمدان باشد .

درمان تنبلی تخمدان در سنین نوجوانی

اگر شخص در سن نوجوانی به تنبلی تخمدان مبتلا شده باشد ، برای درمان تنبلی تخمدان از داروهای ترکیبی استفاده می شود، تا پریود دختر نوجوان منظم گردد .

تنبلی تخمدان در تمام سنین رخ می دهد حتی در سنین یائسگی هم رخ می دهد ، حتی اگر از زمان باروری وی گذشته باشد .

توصیه های دکتر بهمن پور برای درمان تنبلی تخمدان

دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان بیان می کنند که برای درمان تنبلی تخمدان در ابتدا بانوان و دختران عزیز حتما باید جز برنامه خود ورزش و تحرک را قرار دهند ، مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری را کاهش دهند .

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان را بسته به سن شخص ، مدت زمان مبتلا بودن به تنبلی تخمدان واینکه شخص به چه علت به تنبلی تخمدان مبتلا شده است را نمی توان تعیین کرد در هر شخص تنبلی تخمدان متفاوت است .

چهار + چهارده =