بوی بد ماهی از واژن

متاسفانه امروزه برخی از بانوان به دلایل مختلف به بوی بد واژن مبتلا می شوند ، این امر نه تنها برای خود شخص بسیار آزاردهنده است بلکه سبب اذیت اطرافیان می شود ، در این این بخش به بیان علت بوی بد ماهی از واژن              می پردازیم و راه درمان این عفونت را بیان می کنیم .

بوی بد ماهی از واژن

علت بوی بد واژن

یکسری لاکتوباسیل ها در داخل واژن بانوان وجود دارند که در مقابل سایر عفونت ها مبارزه می کنند ، زمانی که بانوان از شوینده های نامناسب ویا آنتی بیوتیک های خود سر استفاده می نمایند ، تعداد لاکتوباسیل ها کم می شود و محیط واژن تغییر شکل می دهد ، علاوه بر آن PH واژن هم تغییر می کند که واژن مستعد عفونت های خاصی می گردد ، که درمان این موارد بسیار سخت می باشد و برای درمان باید از روش های اختصاصی و طولانی مدت  استفاده شود .

با علائم بوی بد ماهی از واژن آشنا هستید  ؟؟؟

معمولا این بو در دوران بارداری رخ می دهد که مهم ترین علت این امر برهم خوردن توازن شیمیایی واژن می باشد ، حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا توازن شیمیایی واژن بهم می خورد ، یکی از علت های این امر رشد بیش از حد  باکتریهای مضر واژن می باشد که سبب ایجاد بوی بد ماهی از واژن می شود .

علائم بوی بد ماهی از واژن

• خارش
    • سوزش
    • ترشحات غیر عادی

درمان بوی بد ماهی از واژن

در ابتدا پزشک باید شخص را معاینه نماید تا براساس وضعیتی که دارد ، راه درمان را در پیش بگیرد اما معمولا برای درمان این عفونت ، مصرف آنتی بیوتیک ها تجویز می گردد .

راه های پیشگیری

• عدم استفاده از دوش واژینال
    • عدم استفاده از مواردی که PH را برهم زنند
    • عدم استفاده از مواد عطردار
    • عدم استفاده از تامپون های معطر
    • رعایت بهداشت

و…

توصیه دکتر بهمن پور برای پیشگیری از بوی بد واژن

توصیه دکتر بهمن پور به بانوان این است که از مصرف آنتی بیوتیک ها به شکل خودسرانه اجتناب نمایند و به جراح زنان یا متخصص زنان در شروع عفونت مراجعه نمایند تا از پیشرفت این عفونت پیشگیری نمایند .

توضیحات بیشتر خانم دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان در فیلم ذیل :

علت بوی بد واژن

هم چنین دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان  به بانوان بیان می کنند که از لباس زیر های نخی استفاده نمایند ، علاوه بر آن باید لباس زیر خود را هر روز تعویض نمایند .

آیا می دانید که مصرف آنتی بیوتیک ها به شکل خود سرانه یکی از علت های بوی بد واژن می باشد .

بانوان عزیزی که به هر نوع عفونتی مبتلا هستند باید حتما این امر را جدی بگیرند و زیر نظر متخصص به درمان این بیماری بپردازند ، زیرا اگر بیماری های عفونی درمان نشوند سبب ایجاد مشکلات جدی تری خواهند شد .

نتیجه کلی

مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک ها سبب این امر می شود ، بنابراین با رعایت این امر تا میزان قابل توجهی می توانید از مبتلا شدن به این بیماری اجتناب نمایید .

بیماریهای زنان در لینک ذیل مطالعه نمایید :

شما عزیزان جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید :

2 thoughts on “بوی بد ماهی از واژن

1. مرسنا - ژانویه 2, 2019 در 10:22 ق.ظ

دكتر من سه ماهه ازدواج كردم ، بعد از رابطه جنسي دچار بوي بد ماهي مانند ميشم ، انتي بيوتيك براي بوي بد واژن چي توصيه مي كنيد

• drbahmanpour - ژانویه 2, 2019 در 11:57 ق.ظ

سلام عزیزم ، باید ابتدا یکسری ازمایش برای شما نوشته شود ، برحسب جواب ازمایش تصمیم گرفته می شود که راه درمانی شما چیست ، به هیچ عنوان آنتی بیوتیک خودسرانه مصرف نکنید زیرا یکی از علت های بوی بد ماهی از واژن مصرف خود سرانه انتی بیوتیک ها می باشد .