درمان کیست سینه

کیست سینه در میان بانوان بسیار شایع می باشد ، طبق آماری که منتشر شده است حدود 50 درصد بانوان در طول عمر خود به کیست سینه مبتلا می شوند ، کیست سینه یک بیماری معمولی است که اگر به موقع و به درستی درمان شود ، شخص با مشکل خاصی روبرو نمی شود .

کیست سینه هیچ ربطی به سرطان سینه ندارد ، متاسفانه دیدگاه های اشتباهی وجود دارد که شخصی که کیست سینه دارد ، سرطان سینه می گیرد .

کیست های سینه به دو شکل کوچک و بزرگ در بانوان ایجاد می شود ، معمولا سرطانی نیستند به تنهایی مگر اینکه در کنار این کیست های سینه علائم دیگری وجود داشته باشد .

0000

آیا می دانستید که اغلب بانوان فکر می کنند که کیست سینه باعث سرطان سینه می شود ، با سرطان سینه و علائم آن آشنا هستید ؟

999999

اگر شما می خواهید در خصوص سرطان سینه اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید به لینک ذیل مراجعه نمایید در این لینک به طور کامل به بیان سرطان سینه پرداخته ایم .

سرطان سینه

علائمی کنار کیست سینه می باشد بسیار دارای اهمیت است :

علائم مهم کیست سینه

• وجود توده در کنار کیست
    • مایع کیست خونی باشد
    • ترشح خونی از نوک سینه
    • غدد لنفاوی بزرگ شده باشند

تمامی مواردی که در بالا بیان شد ، باعث می شود که شخص مشکوک به سرطان سینه باشد ، این بدین معنی نیست که شخص مبتلا به سرطان سینه است که باید بررسی های دقیق تری انجام شود .

درمان کیست سینه

لازم به ذکر است که 95 درصد موارد کیست ها خوش خیم هستند ، 5 درصد موارد هستند که کیست ها بدخیم می باشد که البته در اکثر بررسی ها علائم مشکوک به سرطان را دارند و درصد کمی از آنها سرطانی می باشند .

کیست ها معمولا درمان خاصی را ندارند ، اما اگر کیست افزایش سایز داشته باشد و یا با ضایع دیگری همراه باشند ، پزشک درمان خاصی را بسته به علائم و ضائعه در نظر می گیرد .

کیست های کوچک نیاز به درمان خاصی ندارند با یک جلسه پزشک کیست ها را  تخلیه می کنند .

فرق کیست با توده

همیشه این سوال مطرح می شود که فرق کیست با توده در چیست ؟ متاسفانه برخی اشخاص هم فرق کیست و تومور را نمی دانند و فکر می کنند که هردو آنها یکی است ، اما ما در این بخش به بیان فرق کیست با توده را بیان می کنیم .

در بدن تومور و کیست هر دو توده های غیرطبیعی می باشد ، کیست ها معمولا از موادی مانند مایع ، هوا و… پر می گردند ، اما اگر در نواحی مختلف بدن بافت اضافه به شکل غیر طبیعی بروز کند به آن توده می گویند ، بهتر است بدانید که تورم ها از جنس بافت خود بدن شخص می باشند که به شکل غیر طبیعی بروز می کنند .

متاسفانه برخی ها انتظار دارند که تومور و کیست را با یک نگاه پزشک تشخیص داد در برخی موارد می توان این کار را کرد اما برای اطمینان کامل باید یکسری ویژگی ها و علائم را بررسی کرد تا فرق کیست و توده توموری مشخص گردد .

کیست ها معمولا دارای ویژگی های نظیر دردناک بودن در زمان لمس ، وجود جوش های سر سیاه در مرکز و یا ترشحات زرد و سبز می باشند .

اما تورموها نه تنها سفت می باشند بلکه به سرعت در بدن رشد می کنند .

درمان کیست سینه با رازیانه

سوالات بسیاری در مطب دکتر بهمن پور در خصوص کیست سینه بیان می شود ، در میان این سوالات اشخاص در خصوص درمان سنتی کیست سینه ، نظیر درمان کیست سینه با رازیانه سوالاتی را بیان می کنند که در پاسخ به این سوالات دکتر بهمن پور بیان می کنند که درمان کیست سینه با رازیانه و یا سایر روش ها امکان پذیر نیست زیرا درمان کیست سینه در اکثر مواقع با تخلیه کیست امکان پذیر است در نتیجه اشخاصی که کیست سینه دارند با مصرف روزانه رازیانه نمی توانند به درمان کیست سینه بپردازند .

در صورتی که شما می خواهید در خصوص سایر بیماری های زنان اطلاعات کسب نمایید می توانید به لینک ذیل مراجعه نمایید :

2 thoughts on “درمان کیست سینه

1. بیتا - نوامبر 17, 2018 در 10:17 ق.ظ

دکتر من الان دو سال کیست سینه دارم ، خیلی بهش اهمیت ندارم جدیدا خیلی درد می کنه می خواستم بدونم که میشه ویتامین ای به درمان کیست سینه م درمان کنم ، خیلی برام مهمه بدون جراحی کیست سینه درمان کنم ، خواهشا درباره اندازه کیست سینه هم مطلب بزارید مرسی

• drbahmanpour - نوامبر 18, 2018 در 7:54 ق.ظ

عزیزم کیست سینه با ویتامین ای درمان نمیشه ، برای درمان کیست سینه نیازی به جراحی نیست ، بلکه باید تخلیه کیست سینه انجام شود ، در خصوص اندازه کیست سینه هم مطلب میزاریم