زگیل تناسلی

علت ایجاد زگیل تناسلی چیست ؟ شکل زگیل تناسلی چگونه است ؟ درمان زگیل تناسلی چگونه است ؟ برای پاسخ این سوالات می توانید این  مقاله را مطالعه نمایید .

زگیل تناسلی در زنان شایع ترین عفونت عفونت مقاربتی بانوان می باشد ، معمولا هم مردان و هم زنان به این بیماری مبتلا می شوند ، زگیل تناسلی دستگاه تناسلی را درگیر و تحت تاثیر قرار می دهد ، در اغلب موارد زگیل ها به شکل کوچک می باشند که معمولا دیده نمی شوند ، علت ایجاد زگیل تناسلی ویروس HPV یا همان پاپیلومای انسانی می باشد ، دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان بیان می کند ، این در حالی است که سایر ویروس های پاپیلومای انسانی سبب مبتلا شدن شخص به سرطان می شوند .
    زگیل های تناسلی در کدام نواحی بانوان ایجاد می گردد:

زگیل دستگاه تناسلی در چه نواحی رشد می کند ؟

خطر مبتلا شدن به زگیل دستگاه تناسلی در چه اشخاصی امکان دارد رخ دهد ؟

درمان زگیل دستگاه تناسلی چگونه است ؟

ایجاد شدن زگیل ناحیه تناسلی در کدام نواحی است ؟

• در بانوان در فرج ایجاد می شوند
    • دیواره های واژن
    • ناحیه مابین مقعد و آلت جنسی
    • اگر شخص رابطه جنسی دهانی با شخص مبتلا به ویروس را داشته باشد در دهان وی نیز این بیماری ایجاد می شود .

زگیل تناسلی

نشانه های زگیل تناسلی :

• در ناحیه تناسلی تورم های به رنگ پوست ایجاد می شود
    • در زمان رابطه جنسی شخص دچار خونریزی می شود
    • در نواحی جنسی شخص ناراحتی و یا خارش دارد
    • تشکیل شدن چندین زگیل کنار هم سبب تشکیل شکلی شبیه گل کلم

چه اشخاصی بیشتر در معرض مبتلا شدن به زگیل دستگاه تناسلی هستند :

• اشخاصی که رابطه جنسی متعدد با اشخاص مختلف را دارند .
    • اشخاصی که عفونت های جنسی دارند .
    • اشخاصی که در دوران نوجوانی فعالیت جنسی با افراد مختلف را داشته اند .
    • اشخاصی که رابطه جنسیشان محافظت شده نبوده است .
    • اشخاصی که با شخص مبتلا به این ویروس رابطه داشته است .
      دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان توصیه می کند قبل از مبتلا شدن به این ویروس واکسن مخصوص زگیل تناسلی را تزریق نمایید تا از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کنید .
      روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد از جمله
    • دارو
    • جراحی
    • فریز کردن
    • لیزر
    • زگیل تناسلی در دوران بارداری

زگیل تناسلی در دوران بارداری بسیار مهم می باشد مهم تر از آن درمان به موقع زگیل تناسلی می باشد ، بهتر است بدانید به شکل کلی زگیل تناسلی در اثر یک ویروس و در دهانه ی رحم به وجود می آید ، دکتر بهمن پور جراح زیبایی زگیل تناسلی را به وسیله تست پاپ اسمیر انجام می دهند .

اگر زگیل ها در زمان بارداری شروع به خونریزی نمایند پزشک متخصص زنان درمان را به پس از زایمان موکول می نماید ، اما دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان در صورتی که زگیل تناسلی بزرگ شود به گونه ای که انسداد واژن رخ دهد ، پیش از زایمان درمان را انجام می دهد .

واکسیناسیون زگیل تناسلی

واکسیناسیون زگیل تناسلی از 9 سالگی و قبل از اولین رابطه جنسی تا قبل از سن 26 سالگی بهترین زمانش هست ، اگر واکسیناسیون زگیل تناسلی در این رنج سنی انجام شود محافظت بالایی برای شخص دارد ، به خصوص برای زوج های خطرناک باید سریعتر واکسیناسیون زگیل انجام شود .

اگر واکسیناسیون زگیل های تناسلی به موقع انجام نشود و شخص به این زگیل مبتلا شود و درمانی صورت نگیرد در بانوان سبب سرطان دهانه رحم و در آقایان سبب سرطان آلت تناسلی می شود ، اما اگر به موقع  واکسیناسیون زگیل  انجام شود می توان از این بیماری های خطرناک پیشگیری کرد .

روش فریز کردن زگیل تناسلی

در روش فریز کردن زگیل های تناسلی نیاز است که دما را به 196 درجه سانتی گراد رساند ، عواملی مانند قطر و عمق ضایعه در مدت زمان منجمد شدن زگیل تاثیر گذار هستند ، سپس با استفاده از نیتروزن ناحیه مورد نظر تاول می زند ، اگر خون در ناحیه باشد به رنگ بنفش و قرمز می شود و اگر وجود نداشته باشد به رنگ سفید در می آید ، چند روز طول می کشد که ناحیه مورد نظر تاول بزند این امر عادی است و جای نگرانی نیست .

اگر زگیل در بخش عمیقی ایجاد شده باشد نیاز است که منجمد شدن سنگین ترباشد ، پزشک در این مرحله عصب حسی پوست را تحریک می نماید

درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل های تناسلی با لیزر در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه ممکن انجام می شود ، به زگیل دستگاه تناسلی وارت تناسلی می گویند ، معمولا زگیل های تناسلی در اشخاص سبب خارش و درد می شوند ، در بیشتر مواقع علت ایجاد زگیل های تناسلی ویروس پاپیلوما می باش ، نکته ای که وجود دارد این زگیل ها بسیار خطرناک هستند به خصوص در بانوان این امر می تواند سبب بروز مشکلات جدی شود ، یکی از مشکلاتی که این زگیل ها ایجاد می کنند سرطان رحم می باشد برخی از ویروس های پاپیلوما تاثیرگذار در ایجاد سرطان هستند .

در برخی از موارد زگیل های تناسلی به رنگ تیره و با سایز کوچک هستند به گونه ای که با چشم قابل دیدن نیستند ، معمولا این ورات ها در نواحی ذیل دیده می شوند :

• خارج واژن
    • گردنه رحم
    • داخل واژن
    • نشانه های وارت تناسلی شامل موارد ذیل است :
    • درد مزمن
    • خونریزی بیش از 7 روز
    • ترشح بد بو
    • ترشح زرد رنگ

لازم به ذکر است هر ترشحی بیانگر وارت تناسلی نیست زیرا عفونت می تواند یکی از علت های ترشح باشد بهتر است برای تشخیص بیماری نزد جراح زیبایی زنان و متخصص بروید تا به شکل دقیق مشکل شما را تشخیص دهد بسیار مهم است که به شکل خودسرانه به مصرف داروها نپردازید .

درمان زگیل تناسلی با لیزر

یکی از روش های درمان این زگیل درمان با لیزر است ، دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان توصیه می کند در صورتی که از روش های که در ذیل بیان می شود ،نتوانستید زگیل دستگاه تناسلی را درمان نمایید حتما درمان زگیل های تناسلی با لیزر را انجام دهید .

درمان زگیل های تناسلی با لیزر چه زمانی توصیه می شود

زمانی که زگیل ها به روش درمانی دارویی پاسخ نداده اند و هنوز در بخش تناسلی وجود دارند .

زمانی که زگیل های تناسلی  به شکل عمده در بخش دستگاه تناسلی پخش شده اند .

زمانی که بانوان باردار در زمان بارداری قصد درمان زگیل دستگاه تناسلی را دارند

دکتر بهمن پور جراح زیبایی بهترین درمان برای زگیل دستگاه را لیزر بیان می کنند .

برخی از خدمات خانم دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان :

در پیج اینستاگرام اطلاعات بیشتری کسب نمایید :