علت سوزش واژن

آیا شما هم به سوزش واژن مبتلا شده اید ؟ آیا علائم سوزش واژن را می دانید ؟ آیا می دانید علت سوزش واژن چیست ؟ در این بخش به بیان پاسخ این سوالات می پردازیم .

سوزش و یا خارش در نواحی مختلف بدن ممکن است رخ دهد که این امر بسیار ناراحت کننده می باشد ، اما در مواقعی که در دهانه ی واژن یا نواحی کلیتوریس رخ می دهد نه تنها ناراحت کننده است بلکه سبب می شود که شخص از این بیماری خسته شده و به فکر چاره باشد .

آیا می دانستید که خارش و سوزش واژن را باید جدی بگیرید زیرا ممکن است بیانگر یکی از علائم عفونت باشد …

دکتر بهمن پور به بانوان توصیه می کنند که حتما در صورت مبتلا شدن به خارش و سوزش حتما نزد متخصص زنان مراجعه نمایند ، زیرا این عوامل ممکن است بیانگر عفونت واژن باشند .

عفونت قارچی معمولا با علائمی نظیر خارش ، عفونت و ترشح همراه می باشد که در این مواقع بیانگر یک بیماری مقاربتی می باشد .

عوامل ایجاد خارش و سوزش واژن

برای خارش و سوزش واژن علت های مختلفی وجود دارد ، که در ذیل به بیان مهم ترین آنها می پردازیم :

• واژینوز باکتریال

به طور طبیعی واژن دارای باکتری های مفیدی است که این امر نگران کننده نیست اما باکتری های مضر در واژن می تواند سبب ایجاد خارش و سوزش واژن شود که با علائمی نظیر ترشحات واژن و سوزش و التهاب روبرو شود.

علت سوزش واژن

• بیماری های مقاربتی

زگیل تناسلی و تبخال از جمله بیماری های می باشند که سبب سوزش و خارش می گردند ، اگر شما می خواهید در خصوص زگیل تناسلی اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید به لینک ذیل مراجعه نمایید .

• زگیل تناسلی

عفونت قارچی

معمولا بانوان باردار ، پایین بودن سطح ایمنی و مصرف آنتی بیوتیک ها از جمله عواملی می باشند که می تواند سبب عفونت قارچی شود .

یائسگی

نازک شدن و خشکی واژن در اثر کاهش تولید استروژن می باشد ، که در سنین یائسگی این امر کاملا عادی است که به کمک روش های میتوان از این امر پیشگیری کرد ، بدین منظور می توانید لینک ذیل را مطالعه نمایید .

• درمان خشکی واژن

محرک شیمیایی

آیا می دانستید که دوش واژینال و برخی از کرم ها ، دستمال توالت معطر سبب تحریک واژن شود .

علائم عفونت قارچی واژن

التهاب واژن ، التهاب نواحی لبه های واژن و قرمزی و درد از جمله علائم شایع عفونت قارچی واژن می باشند .

بوی تند واژن هم از جمله عوامل عفونت قارچی واژن می باشد .

برای اینکه علت اصلی سوزش و خارش واژن را بدانید باید توسط متخصص زنان معاینه شوید تا بتوان علت اصلی این امر تشخیص داده شود و بهترین درمان برای شما در نظر گرفته شود .

بیماریهای زنان در لینک ذیل مطالعه نمایید :

شما عزیزان جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید :