علت نازایی

برای بسیاری از بانوان این سوال همیشه مطرح است که علت نازایی چیست ؟ چرا نازایی رخ می دهد ؟ راه درمان نازایی چیست ؟ اگر شما هم در این خصوص سوالاتی را دارید می توانید در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید .

علت نازایی

برای نازایی علت های مختلفی وجود دارد ، اما اگر بخواهیم به شکل  دقیق علت های های نازایی را بیان کنیم شامل سه علت اصلی می باشد :

• تخمک گذاری
  • لوله های رحمی
  • وضعیت اسپرم

البته نیاز به ذکر است که برای نازایی ممکن است علت مشخصی وجود نداشته باشد و پزشک با بررسی های مختلف علت خاصی را برای نازایی پیدا نمی کند ، پزشک برای اینکه علت های نازایی را بررسی کند به بررسی تخمک گذاری ، لوله های رحمی و وضعیت اسپرم می پردازد .

آیا آزمایش های لازم برای علت نازایی را می دانید ؟ آیا با راه های درمان نازایی آشنا هستید ؟

آزمایش های لازم برای علت نازایی

• آزمایش تعیین عملکرد تخمدان
  • آزمایش ذخیره تخمدان
  • تصویر برداری از لوله های رحمی
  • آزمایش اسپرم

علت نازایی

مهم ترین عاملی که نشان دهنده این است که یک زن تخمک گذاری منظمی دارد ، شرح حال بیمار می باشد ، یعنی به عنوان مثال بیماری که بیان می کند ، ماهانه قاعدگی منظمی دارد و قاعدگی شخص علائمی دارد که بیانگر شروع قاعدگی می باشد.

در مواقعی که شخص این علائم را دارد ، بیانگر این است که تخمک گذاری منظم می باشد .

قاعدگی نامنظم

اگر قاعدگی شخص دارای فواصل کوتاه کوتاه باشد ، یعنی کمتر از 24 روز باشد و یا بیشتر از 32 روز باشد ، بیانگر قاعدگی نامنظم است ، معمولا در دختران و بانوانی که قاعدگی بیشتر از 32 روز می باشد ، شخص دارای کیست تخمدان پلی کیستیک می باشد ، هم چنین این اشخاص ممکن است که یک ماه پریود بشوند یک دفعه 2 ماه پریود نشوند ، سپس یک پریود سنگین داشته باشند .

علائم پیش از قاعدگی

• تغییر خلق و خو
  • تورم سینه
  • درد سینه
  • درد شکم
  • حالت نفخ

و…

پزشکان برای بررسی اختلالات قاعدگی معمولا توصیه می کنند که روز سوم پریود شخص یکسری آزمایش خاص را انجام دهد .

بهترین زمان برای بررسی ذخیره تخمدان و عملکرد تخمدان روز سوم پریود می باشد ، زیرا می توان به شکل دقیق اندازه گیری هورمون ها را انجام داد .

در صورتی که ذخیره تخمدانی شخصی کم شود ، بیانگر این است که تخم ها ضعیف شده اند و یا به زودی از کار می افتند .

یائسگی یکی دیگر از علت های اختلال در ذخیره تخمدانی می باشد .

بانوان عزیز باید به این نکته توجه نمایند که با بررسی های منظم و مراجعه مرتب به پزشک می توانند در صورتی که با این مشکلات روبرو باشند ، سریع تر راه های درمانی را در پیش بگیرند تا در آینده با مشکلات جدی روبرو نشوند .

راه های درمان نازایی

برای درمان نازایی راه های مختلفی وجود دارد ، بسته به مشکل و علت نازایی

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات در خصوص سایر بیماری ها به لینک ذیل مراجعه نمایید :

5 × سه =