دکتر میترا بهمن پور / بیماری های زنان / درمان خشکی واژن در یائسگی

آنچه می خوانید...

درمان خشکی واژن در یائسگی

یکی از علت های خشکی واژن یائسگی است ، در دوران یائسگی هورمون های استروژن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان با لیزر خشکی واژن را درمان کرد .
آیا میدانید که خشکی واژن چه علائمی دارد ؟ در ذیل به بیان علائم خشکی واژن می پردازیم :

درمان علائم خشکی واژن

• سوزش و خارش در واژن
• عفوت مکرر دستگاه ادراری
• درد در زمان نزدیکی
• لاغری دهانه واژن

دلایل خشکی واژن

• استرس
• کاهش میل جنسی
• تغییرات هورمونی
• یائسگی
• استفاده از صابون های عطر دار

یائسگی و علت خشکی واژن

یائسگی یکی از علت های خشکی واژن است ؟
در سن یائسگی به دلیل اینکه هورمون های استروژن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند ، سبب برخی از بیماری ها نظیر خشکی واژن می شود .
بانوانی که خارش و درد واژن دارند و یا در زمان نزدیکی درد دارند ، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند تا علت آن بررسی شود زیرا یکی از علائم خشکی واژن است .
خشکی واژن می تواند ،بیانگر بیماری سندروم تناسلی باشد .
علائم سندروم تناسلی
زمانی که شخص به سندروم تناسلی مبتلا است ، معمولا در بافت های واژن چربی بسیار کم است و شخص دارای لاغری ناحیه تناسلی است ، علاوه بر این شخص با داشتن سندروم تناسلی تکرر ادرار پیدا می کند ، به طور کلی این سندروم دارای علائم زیر است :
• خارش واژن
• لاغری دستگاه تناسلی
• سوزش واژن
• خونریزی پس از نزدیکی
• کاهش یافتن میل جنسی

درمان خشکی واژن با لیزر

درمان خشکی واژن با لیزر فاقد درد می باشد در این روش کم تهاجمی می توان در چند دقیقه به درمان خشکی واژن پرداخته شود .
لیزر بر روی بافت های واژن تاثیر می گذارد و سبب جوانسازی و درمان خشکی واژن می شود .
تعداد جلسات خشکی واژن
تعداد جلسات خشکی واژن معمولا یک تا پنج جلسه است ، که شخص هر یک ماه یکبار می تواند این مشکل را درمان نماید .

هزینه درمان خشکی واژن با لیزر

بسته به اینکه چند جلسه برای خشکی واژن لازم است و یا اینکه برای خشکی واژن همزمان با لیزر نیاز به روش ترکیبی برای درمان خشکی واژن باشد ، هزینه درمان خشکی واژن متفاوت است .
دستمزد جراح و موقیعت جغرافیایی از دیگر عوامل موثر و تاثیر گذار در هزینه درمان خشکی واژن هستند .

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر میترا بهمن پور

جزو نفرات برتر بورد کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عضو انجمن جراحان زیبایی آمریکا، دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی، یکی از مولفین موسسه رهپويان شريف، نويسنده و آموزش دهنده موسسه رهپويان شريف
استاديار دانشگاه، ارائه دهنده پنج كنگره زنان و زايمان كشور، رتبه استاد برتر از نظر نمره ارزشيابی دانشجويان، دارای مدرک جراحی های زيبايی و ترميمی زنان از آكادمی آمريكايی جراحي زيبايی زنان
American Academy of Aesthetic Gynecologic Surgery