عوارض لابیاپلاستی

پس از لابیالاستی با چه علائمی مواجه می شویم؟

عوارض عمل لابیاپلاستی چه مواردی است ؟ آیا عوارض عمل لابیاپلاستی برای همیشه باقی می ماند ؟ آیا عوارض لابیاپلاستی سبب کاهش میل جنسی می شود ؟ در این بخش به بیان نکات مهم در خصوص عوارض عمل لابیاپلاستی می پردازیم تا بیشتر با این جراحی و عوارض آن آشنا شوید . لابیاپلاستی یکی از زیر مجموعه های جراحی زیبایی واژن می باشد که دکتر بهمن پور جراح زیبای زنان به روش های مختلفی این جراحی را انجام می دهند، یکی از سوالاتی که از اکثر بیماران پرسیده می شود این است که آیا لابیاپلاستی عوارض دارد یا خیر در این مقاله به بیان این موضوع نیز خواهیم پرداخت . بانوانی که خواهان تغییر سایز لابیاهای خود هستند، انجام جراحی لابیاپلاستی بسیار به آنان کمک می کند ، لابیاپلاستی یک جراحی بسیار حساس و مهم می باشد که تخصص و تبحر جراح در این موارد بسیار کمک کننده است . این جراحی تحت بیهوشی انجام نمی شود بلکه با بی حسی موضعی این جراحی را انجام می دهند ، مدت زمان این جراحی بین 30 الی 1 ساعت است .

عوارض لابیاپلاستی

مراقبت های پس از لابیاپلاستی

بیمار باید مصرف داروها و قرص ها را زیر نظر جراح زیبایی زنان مصرف نمایند زیرا مصرف بیش از داروها ممکن است در شخص سبب تحریکات بیشتر زخم ها و درد و ناراحتی شود . بانوانی که جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند بهتر است که لباس زیرهای مناسبی را بپوشند ، این مورد نیز یکی از مراقبت های پس از لابیاپلاستی است. بانوانی که لابیاپلاستی را انجام می دهند باید برای کاهش تورم پس از لابیاپلاستی از پوشیدن شلوارهای جین یا شلوارهای تنگ اجتناب نمایند . توصیه می شود که با استفاده از صابون مخصوصی که به بانوان داده می شود روزی دو بار ناحیه جراحی شده را شست و شودهید و پس از آن حتما با سشوار خشک نمایید . در صورتی که ترشحات سفید رنگ دارید باید ناحیه را از ترشحات خشک نمایید ، و از تجمع ترشحات و رطوبت ناحیه اجتناب نمایید.

مواردی که باید پس از لابیاپلاستی رعایت کنید

  • پس از جراحی، اکثر بیماران به مدت یک روز برای مشاهده و تسکین درد در کلینیک می مانند. در صورت لزوم، اقداماتی برای جلوگیری از ترومبوآمبولی انجام می شود. استراحت برای بهینه سازی گردش خون در محل عمل مهم است. اگر بیمار بنشیند، این کار مستقیماً روی زخم فشار می آورد، بنابراین توصیه می شود به جای آن به پشت دراز بکشید.
  • باید به بیمار توصیه شود که حداقل یک هفته استراحت کند و از کار خود مرخصی بگیرد تا بهبودی به درستی انجام شود.
  • در حالی که پیاده روی کوتاه هر چند ساعت یکبار به جلوگیری از لخته شدن خون پس از عمل در رگ ها کمک می کند، از راه رفتن زیاد، نشستن و کار شدید باید حداقل تا یک ماه پس از عمل اجتناب شود تا فشار روی محل عمل به حداقل برسد و چسبندگی بهبود یابد. فلپ های اپیتلیال زور زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا دویدن ممکن است به پرینه فشار وارد کند و باعث شکستگی زخم شود. رانندگی باید تنها زمانی از سر گرفته شود که درد آنقدر خفیف باشد که برای کنترل آن نیازی به دارویی نباشد. همچنین توصیه می شود مانند دوچرخه سواری یا اسب سواری، از نشستن روی این اشیاء و یا راه رفتن طولانی مدت خودداری کنید.
  • استعمال دخانیات اغلب روند بهبودی را کند می‌کنند و حداقل به مدت 8 هفته نباید از آنها استفاده کرد.
  • تب خفیف ممکن است وجود داشته باشد و باید با داروهای ضد تب مانند استامینوفن کنترل شود.
  • برای جلوگیری از یبوست که ممکن است باعث درد در ناحیه زخم شود، یک رژیم غذایی با فیبر بالا همراه با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و همچنین آب فراوان توصیه می شود.

 عوارض و علائم پس از لابیاپلاستی

  • این جراحی عوارض نادری دارد ، اگر هم شخص دچار عوارض لابیاپلاستی شود ، این عوارض جانبی می باشند و پس از مدتی برطرف می گردند ، شخص نباید پس از عمل لابیاپلاستی سیگار بکشد ، زیرا کشیدن سیگار موجب بازشدن زخم ها می گردد و احتمال خونریزی را افزایش می دهد.
  • پارگی پس از لابیاپلاستی یکی از عوارض لابیاپلاستی است که در برخی از اشخاص رخ می دهد ، جدا شدن زخم یا دهیسنس را دکتر بهمن پور در مقاله ذیل به شکل کامل توضیح داده اند کافی است که بر لینک پارگی پس از لابیاپلاستی کلیک نمایید تا بیشتر با عوارض لابیاپلاستی آشنا شوید.
  • مصرف به موقع دارو های پس از لابیاپلاستی بسیار مهم است. پس از لابیاپلاستی شخص باید داروها و مسکن های را که پزشک تجویز نموده است را مصرف نماید ، تا سریعتر زخم ها بهبود یابد .
  • شخص نباید در وان آب گرم قرار بگیرد، از استحمام با آب گرم نیز باید اجتناب بورزد ، زیرا زخم ها ممکن است باز شود و شخص با عفونت نیز روبرو شود.
  • ممکن است شخص با تورم و کبودی پس از لابیاپلاستی برخورد کند، امر عادی می باشد که در این مواقع با راهنمایی های که جراح زیبایی زنان می کند می توان از این موارد پیشگیری کرد.

لابیاپلاستی یک عمل نسبتا جزئی است و خطرات آن حداقل است. علائم در طول دوره بهبودی عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • خارش

اگرچه غیرمعمول است، اما ممکن است چند عارضه ایجاد شود که بیشتر آنها را می توان با روش دوم اصلاح کرد. عوارض عبارتند از:

  • جداسازی لبه های دوخته شده
  • تشکیل یک گذرگاه غیر طبیعی (فیستول) در بافت
  • ناراحتی ناشی از جای زخم
  • برداشتن ناکافی بافت
  • عفونت
  • عوارض جنسی بالقوه مانند از دست دادن حس
  • DVT (ترومبوز وریدی عمقی)
  • هماتوم

لابیاپلاستی چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

درد، تورم و خارش معمولا در عرض یک یا دو هفته کاهش می‌یابد و بیشتر زنان می‌توانند در عرض دو هفته به روال عادی خود بازگردند. اکثر زنان همچنین می توانند فعالیت های تناسب اندام شدید را در عرض یک ماه از سر بگیرند، اما باید حداقل به مدت شش هفته از مقاربت واژینال خودداری کنند. توصیه می شود قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی با جراح مشورت کنید.

آیا لابیاپلاستی جای زخم بر جای می گذارد؟

جراحان پلاستیک اغلب از بخیه های خود حل شونده استفاده می کنند که معمولاً در عرض یک ماه پس از عمل حل می شوند. پس از حل شدن بخیه ها ، بافت اسکار معمولاً قبل از نرم شدن، سفت می شود. اسکار به طور کلی به سختی قابل مشاهده یا قابل لمس است زیرا چین و چروک های طبیعی در لب های کوچک وجود دارد.

آیا لابیاپلاستی روی حس تأثیر می گذارد؟

عوارض جنسی ناشی از لابیاپلاستی به خوبی مطالعه نشده است. تغذیه اعصاب لابیا تحت تأثیر تکنیک‌های تراش و گوه لابیاپلاستی قرار نمی‌گیرد و بعید است بر حس تأثیر بگذارد، اما هیچ مطالعه‌ای برای روشن کردن نقش لابیا کوچک در لذت جنسی زنان وجود ندارد. بسیاری از زنان افزایش احساس را گزارش می‌کنند، اگرچه ممکن است صرفاً به دلیل عامل «احساس خوب» ناشی از بهبود ظاهر لابیا باشد. برخی از زنان ممکن است حساسیت بیش از حد ناخوشایندی داشته باشند که احتمالاً ناشی از تکنیک ضعیف لابیاپلاستی است. در روش لابیاپلاستی، کل لب مینور برداشته می شود، اما مشخص نیست که آیا این روش بر احساس و ظرفیت زن برای ارگاسم تأثیر می گذارد یا خیر.

 شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر دراین خصوص  می توانید با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *