ورزش کگل برای تنگی واژن

ورزش کگل برای تنگی واژن

آیا ورزش کگل برای تنگی واژن موثر است ؟ آیا می توان با تمرینات کگل تنگی واژن را انجام داد ؟ تمرینات کگل چگونه است ؟ در این بخش به بیان نکات مهمی در خصوص تمرینات کگل می پردازیم .

چرا گشادی واژن باید رفع شود؟

دیواره واژن، خاصیت الاستیسیته دارد، بدین صورت که، زمانی که جسمی خارجی وارد واژن می شود، این ناحیه دچار کشیدگی می شود. اما به مرور زمان و با افزایش سن، و یا زایمان های متعدد، دیواره و عضلات واژن ضعیف می شوند، خاصیت الاستیسیته نیز کاهش می یابد، و اصطلاحا گفته می شود که واژن شل و گشاد شده است.

گشاد شدن واژن می تواند بر لذت حین رابطه جنسی تاثیر بگذارد، و اعتماد به نفس زنان را کاهش دهد. به همین خاطر، خانم ها به دنبال راهی برای رهایی از این مشکل هستند. خوش بختانه امروزه ورزش هایی برای تقویت عضلات کف لگن وجود دارد.

ورزش کگل برای تنگ کردن واژن

انجام ورزش های کگل به شیوه های مختلفی است ، اما نکته مثبت این ورزش تمرکز بر روی تقویت عضلات کف لگن می باشد ، شخص با انقباض عضلات پوبوکسیژس می تواند کمک شایانی به تقویت عضلات نماید .

در بانوان پس از زایمان ، عضلات با کشش زیادی روبرو می شود که با انجام صحیح این تمرین ها می توان این عضلات را بازیابی نمود و مشکلات زیادی نظیر افتادگی رحم ، بی اختیاری ادرار و …. را درمان نمود .

چه راهی برای تقویت عضلات و ماهیچه های واژن وجود دارد؟

تمرینات لگنی، یکی از موثرترین روش ها در تقویت عضلات واژن و کف لگن می باشد. از جمله:

  • مثانه
  • رکتوم
  • روده کوچک
  • رحم

در صورت تضعیف این ماهیچه ها، عوارض و مشکلات زیر ظاهر خواهد شد:

  • ترشح ادرار
  • احساس درد در نواحی لگن
  • درد حین رابطه جنسی

با این که تمرینات لگنی در درمان بی اختیاری ادرار موثر می باشد، اما در صورتی که خانمی ترشح ادرار شدید داشته باشد، این روش کمک چندانی نخواهد کرد.

آموزش ورزش کگل برای تنگی واژن

  • جهت انجام این تمرین، بهتر است به پشت بخوابید.
  • عضلات لگنی را تنگ کنید، به این صورت که عضلات این ناحیه را به مدت 5 ثانیه منقبض کرده و سپس رها کنید.
  • این حرکت را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

برای تقویت بیشتر عضلات می توانید این حرکت را تا ده ثانیه هم ادامه دهید، اما توجه داشته باشید که تمرکزتان تنها بر روی عضلات لگنی باشد. برای نتیجه بهتر، این تمرین را پنج تا ده مرتبه در روز، تکرار کنید.

گشادی واژن، اتفاقی است که برای تمامی خانم ها اتفاق می افتد، و شما نمی توانید از آن فرار کنید. اگر شما جزء آن دسته از خانم هایی هستید که نگران ظاهر ناحیه تناسلی و واژن خود هستید، بهتر آن را با متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید. دکتر میترا بهمن پور، متخصص زنان و زایمان، بهترین مشاوره را در خصوص گشادی واژن، و روش های تنگ کردن آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نکات ورزشی کگل

  • می توانید تمرینات کگل را در حالت خوابیده یا نشسته یا ایستاده انجام دهید. اگر ماهیچه های لگن شما ضعیف هستند، ممکن است ابتدا بخواهید آنها را به صورت دراز کشیده انجام دهید. چند دقیقه صبح و دوباره قبل از خواب زمان مناسبی برای شروع برنامه ورزشی است.
  • هنگام شروع ، فقط تعدادی از تمرینات کگل را انجام دهید که انجام آنها برای شما بسیار آسان است. با افزایش قدرت و استقامت ، این اعداد را به آرامی افزایش دهید.
  • هنگام انجام تمرینات نفس خود را حبس نکنید. نفس خود را بیرون دهید. همچنین مراقب باشید که ماهیچه های داخلی ران ، کمر ، باسن یا معده را تحمل نکنید و فشار ندهید. فشردن این ماهیچه ها به این معنی است که شما تمرین را به درستی انجام نمی دهید.
  • نیازی به خرید تجهیزات تقویت عضلات کگل نیست. اگرچه ممکن است مفید باشد، اما برخی از تجهیزات ممکن است مطابق تبلیغات کار نکنند.

تنگ کردن واژن پس از زایمان

زمانی که شخص زایمان طبیعی داشته باشد ، اگر با گشادی واژن روبرو شود ، کاملا عادی است ، زیرا در اثر زایمان عضلات کف لگن با کشش روبرو می شوند که این امر سبب گشادی واژن می گردد ،  پس از زایمان به دلیل اینکه شخص با تغییرات مختلفی در واژن روبرو شده است ، ممکن است در زمان رابطه جنسی مشکل داشته باشد ، این امر سبب تحت تاثیر قرار گرفتن روابط زوجین می شود، در صورتی که شخص اگر تنگ کردن واژن را انجام دهد به آسانی می تواند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نماید . لازم به ذکر است به دلیل اینکه شخص ممکن است تا سه ماه پس از بارداری تورم داشته باشد ، برای انجام جراحی های زیبایی بهتر است تا سه ماه صبر نماید سپس جراحی زیبایی واژن را انجام دهد .

ورزش کگل برای درمان گشادی واژن س از زایمان

ساده ترین تمرین کگل را امتحان کنید

عضلات ران خود را به مدت 5 تا 20 ثانیه منقبض کرده و نگه دارید. سپس آنها را رها کنید. می توانید این تمرین ساده را 10 تا 20 بار متوالی ، سه تا چهار بار در روز تکرار کنید. به تدریج تعداد انقباضات خود و مدت زمان انجام هر انقباض را افزایش دهید. با گذشت زمان ، این تمرین ساده می تواند به تقویت عضلات کامپیوتر شما کمک کند. این ممکن است به کنترل مثانه و عملکرد جنسی شما کمک کند.

فواید ورزش کگل

  • درمان افتادگی رحم
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • تنگ کردن واژن
  • ورزشی مناسب پس از انجام عمل لابیاپلاستی
  • و…

ورزش کگل برای تنگ کردن واژن زمانی بازدهی دارد که گشادی واژن خیلی نباشد. توجه به این نکته الزامی است که اگر این بیماری در مراحل اولیه باشد ، قابل درمان است در غیر این صورت با سایر روش ها نیاز به درمان است .

بهتر است بدانید که تنگ کردن واژن با ورزش کگل را در صورتی که میزان گشادی واژن بسیار کم باشد ، می توان انجام داد .

برای تنگ کردن واژن روش های مختلفی وجود دارد ، در صورتی که گشادی واژن بسیار باشد با سایر روش ها نظیر جراحی و تنگ کردن با نخ می توان ، تنگ کردن واژن را انجام داد .

ورزش کگل برای درمان گشادی زیاد واژن تاثیر گذار نیست ، شخص باید با سایر روش ها به درمان گشادی واژن بپردازد .

البته نیاز به ذکر است برای پیشگیری از مشکلات گشادی واژن و یا پیشگیری از مشکلات شل شدن عضلات واژن می توان از این ورزش های استفاده کرد .

نکات پس از تنگ کردن واژن هم بسیار مهم می باشد که در مقاله مراقبت های پس از تنگ کردن واژن در همین سایت اطلاعات آن را قرار داده ایم.

آیا ورزش کگل می تواند رابطه جنسی را بهبود بخشد؟

تمرینات کگل ممکن است برای زنان و مردان مزایای جنسی داشته باشد. به گفته دانشمندان، مطالعات متعددی تمرینات عضلات کف لگن را با عملکرد بهتر جنسی در زنان مرتبط کرده است. تحقیقات گزارش شده در بررسی های پزشکی جنسی نشان می دهد که آنها همچنین می توانند به درمان اختلالات جنسی در مردان کمک کنند. به طور خاص، آنها ممکن است به بهبود عملکرد نعوظ، کنترل انزال و شدت ارگاسم در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگن کمک کنند.

ورزش کگل و تاثیر بر رابطه جنسی

آیا می دانید تمرینات کگل برای مردان نیز مفید است؟

درست است. مردان مبتلا به برخی مسائل مربوط به سلامتی و سلامت جنسی نیز می توانند از انجام تمرینات کگل سود ببرند. در مردان، این تمرینات می توانند:

  • کمک به بهبود بی اختیاری (بسته به علت).
  • به مدیریت درد و تورم پروستات که با پروستاتیت و هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) ایجاد می شود کمک کند.
  • افزایش لذت جنسی مردان از طریق کنترل بیشتر انزال و بهبود احساس ارگاسم.
مطالب مرتبط
فهرست محتوا
2 پاسخ
  1. سلام من مجردم و۳۵ سالمه یه مدتی قبل از پریود صدای ازرحمم خارج میشد توجهی نکردم حالا ازمقعدم بدون اینکه من متوجه شم یاحس کنم بی اختیارصداخرخ میشه لطفا راهنمایی کنید بیشتردنبال درمان ورزشی وخانگی هستم
    تشکر

    1. سلام. باید حتماً معاینه انجام شه تا مطمئن بشیم که صدایی که می گید چی هست. ابتدا باید این صدا و علتش تشخیص داده بشه و بعد درمان مناسب انجام بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *