آزمایشات قبل از لابیاپلاستی

آزمایشات قبل از لابیاپلاستی

قبل از لابیاپلاستی شخص باید چه آزمایشاتی را انجام دهد ؟ علت انجام چیست ؟آزمایشات قبل از لابیاپلاستی را کی باید انجام داد ؟ در این مقاله به بیان پاسخ این سوالات می پردازیم آزمایشات قبل از لابیاپلاستی را در این بخش قرار می دهیم تا بیشتر با جراحی لابیاپلاستی آشنا شوید.

آزمایش های پیش از لابیاپلاستی کدامند؟

قبل از این جراحی باید آزمایشاتی را انجام دهید که در ادامه توضیح داده ایم:

آزمایش کلیه

در بانوانی که سن بالایی دارند و یا در رنج سنی بالای 40 سال می باشند ،باید آزمایش های نظیر بررسی وضعیت عملکرد کلیه ها و دیابت در آنها انجام شود ، سپس جراحی لابیاپلاستی را برای آنها انجام می دهند . هم چنین در این رنج سنی قبل از لابیاپلاستی باید فشارخون آنها چک شود ، برای بانوان رنج 40 سال و بالاتر باید نوار قلب اولیه را انجام دهند . علت این امر این است که هر دستگاه جراحی ممکن است باعث استرس اشخاص شود ، به همین دلیل با نوار قلب اولیه می توان مشکلات قلبی را بررسی کرد که در صورت انجام جراحی و پس از جراحی برای آنها مشکلی رخ ندهد.

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر

دستگاه های که با لیزر انجام می شود و یا نیاز است که داخل واژن تغییراتی انجام شود باید حتما تست پاپ اسمیر انجام شود و تست پاپ اسمیر سه ماه گذشته آنها نیز باید بررسی شود سپس جراحی لابیاپلاستی انجام شود .

علت انجام تست پاپ اسمیر این است که به شکل کامل مشکلات بررسی شود اگر شخص دچار عفونت باشد نیاز است که عفونت درمان شود سپس شخص با انجام پاپ اسمیر مجدد در صورتی که عفونت نداشته باشد می توان به جراحی لابیاپلاستی پرداخته شود .

لیزر CO2 یک حفره را در واژن ایجاد می کند که سبب جوانسازی می شود ، بنابراین بانوانی می توانند لابیاپلاستی را انجام دهند که بیماری های زمینه ای یا بیماری های که نقص ایمنی را می دهند باید بررسی شود .

در صورتی که عفونت در واژن وجود داشته باشد و شخص لابیاپلاستی را انجام دهد به دلیل حفره ای که ایجاد می شود برای بیمار مشکلات خاصی را ایجاد می کند به همین دلیل قبل از انجام باید بیمار مورد بررسی قرار گیرد تا این مشکلات ایجاد نشود .

یکی از آزمایش های قبل از لابیاپلاستی ، سابقه تبخال تناسلی باید از بیمار پرسیده شود زیرا در صورتی که بیمار به این بیماری مبتلا باشد یا به این بیماری مبتلا شده باشد باید به شکل کامل درمان انجام شود و پس از آن لابیاپلاستی برای شخص انجام شود .

تست دیابت

تست دیابت قبل از لابیاپلاستی

 لابیاپلاستی یکی از جراحی های زیبایی واژن است که امروزه در اکثر کشورهای اروپایی و ایران بسیار طرفدار پیدا کرده است ، بهتر است بدانید که قبل از انجام لابیاپلاستی باید یکسری آزمایشات قبل از لابیاپلاستی را انجام دهید ، یکی از آزمایشات قبل از لابیاپلاستی تست دیابت است ، که در این بخش به بیان آنها می پردازیم .

بررسی سابقه تبخال تناسلی

پزشک متخصص یش از انجام عمل لابیاپلاستی باید بیمار را معاینه کند و از اینکه زگیل تناسلی و یا تبخال در ناحیه تناسلی ندارد اطمینان حاصل نماید. چراکه این موارد ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کند. پس از بررسی و اطمینان پزشک می تواند اقدام به لابیالاستی نماید.

تبخال تناسلی
تست تیروئید

تست بیماری تیروئید

 یکی از مهم ترین آزمایش های قبل از لابیاپلاستی، تست تیروئید است. چنانچه مشخص شود فرد مبتلا به تیروئید نیست، پزشک می تواند عمل لابیاچلاستی را برای وی انجام دهد. اما اگر فرد دچار تیروئید پرکار باشد امکان عمل نمی باشد. چراکه ممکن است تیروئید در حین عمل به شدت فعال شود و برای بیمار خطراتی به همراه داشته باشد.

بررسی سابقه تبخال تناسلی

پزشک متخصص یش از انجام عمل لابیاپلاستی باید بیمار را معاینه کند و از اینکه زگیل تناسلی و یا تبخال در ناحیه تناسلی ندارد اطمینان حاصل نماید. چراکه این موارد ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کند. پس از بررسی و اطمینان پزشک می تواند اقدام به لابیالاستی نماید.

تبخال تناسلی
آزمایش خون

آزمایش خون

یکی از آزمایش های که قبل از عمل لابیاپلاستی باید انجام شود ، آزمایش خون می باشد در این آزمایش بررسی وضعیت انعقادی و خونریزی بیمار مشخص می شود . زیرا حتی اگر با لیزر بخواهیم برش جراحی را انجام دهیم باید از وضعیت انعقادی بیمار مطمئن شد در بانوانی که سابقه خونریزی قطع نشونده و خونریزی غیر طبیعی دارند باید آزمایش خون آنها چک شود تا مطمئن شد که حتی اگر برش جراحی با لیزر است ، باید مطمئن شد حتی با بروز خونریزی امکان قطع شدن آن وجود دارد .

آزمایش بارداری

زن باید از باردار نبودن خود پیش از عمل اطمینان حاصل نماید. چراکه انجام لابیاپلاستی در دوران بارداری می تواند هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک باشد. همچنین ممکن است در دوران بارداری و یا تا مدتی پس از زایمان، لابیاها تحت تاثیر عوامل مختلف دچار تغییراتی شوند. بنابراین پیشنهاد می شود لابیاپلاستی شش ماه پس از زایمان انجام گیرد.

تست بارداری
آزمایش ادرار

آزمایش ادرار

بیمار بایستی پیش از اقدام به لابیاپلاستی آزمایش ادرار دهد تا از سلامت ادرار و وضعیت کلیه ها و عفونت و یا عدم عفونت آن اطمینان پیدا کند.

سایر آزمایش هایی که ممکن است پیش از لابیاپلاستی لازم باشد

  • نوار قلب
  • فاکتورهای انعقادی
  • هپاتیت
  • سوابق بیماری
  • و…

امیدواریم این مطلب برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد و اطلاعات کافی در رابطه با آزمایشات پیش از لابیاپلاستی کسب کرده باشید. در صورتی که سوالی در اینباره داشتید می توانید با شماره تلفن های ذکر شده داخل سایت و یا راه های ارتباطی دیگر با دکتر بهمن پور در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *